Zoo Negara hanya bertahan 3 bulan dengan tabung kecemasan

Bantu zoo negara untuk haiwan dan untuk pekerja Zoo Negara.
Ramai pekerja Zoo Negera telah bekerja selama 10-15 tahun dan aku sendiri membesar dengan mereka dan mereka masih setia bekerja di Zoo Negara dan ada seorang mak cik tidak pernah ambil cuti MC bertahun-tahun selama bekerja di Zoo Negara.
Aku sendiri pernah bekerja di Zoo Negara sebagai pencuci tandas pada waktu kecil dahulu. 3 tahun berturut-turut Raya Aidilfitri pertama dan kedua aku akan jadi sukarelawan untuk bekerja di Zoo Negara dan pada raya ke tiga aku ikut ayah aku pulang ke kampung untuk beraya. Dan anda juga mesti mempunyai pengalaman di Zoo Negara
Alhamdullilah banyak haiwan yang Zoo Negara selamatkan dari kepupusan seperti harimau, orang utan, tapir, badak sumatra dan kancil.
Kebanyakan haiwan seperti kucing terbiar pun mereka ambil dan jaga sebenarnya.
Zoo negara mempunyai tabung kecemasan bertahan selama 3 bulan. Sejak Covid 19 melanda kutipan tiket Zoo Negara menurun dan sejak PKP dilaksanakan Zoo Negara terpaksa ditutup untuk memutuskan rangkaian jakitan covid 19. Jika PKP berlarutan Zoo Negara memerlukan dana lain selain kutipan tiket untuk memberi makanan kepada haiwan dan juga pekerja. Walaupun mereka hanya haiwan tetapi mereka juga berhak mendapatkan sumber makanan. Tanpa mereka eko sistem bumi ini tidak sempurna.
kempen ‘Adopt An Animal’ ini dilaksanakan oleh kebanyakan Zoo di seluruh dunia. Bagi pencinta haiwan yang ingin menyumbangkan kepada Zoo Negara anda boleh layari https://www.zoonegaramalaysia.my/adopt.html
2_68

Leave a comment